środa, 7 stycznia 2015

Wierszyki i teksty do zaproszeń ślubnych


A kiedy będziesz żoną moja,
umiłowaną, poślubioną,
wówczas się ogród nam otworzy,
ogród świetlisty pełen zorzy...

A kiedy będziesz mężem moim,
rozdzwonią nam się wszystkie dzwony,
pachnąć nam będą winogrady
i róże śliczne i powoje,
całować będą włosy Twoje...
I dla mnie mój los zawsze był nieznany
I serce pytało, gdzie ten ukochany?
Góry Cię przyniosły wśród lata zieleni,
Jesteśmy jak widać sobie przeznaczeni.

Mój nieznany losie jak to uczyniłeś
dwa odległe serca w jedno połączyłeś.
Wśród tysiąca innych ją jedną widziałem,
los tak chyba zechciał, że ją pokochałem
I moje serce wzajemnością bije
oddałam Ci się - Tobą tylko żyję,
więc dzielmy razem wszelkie losu dole
na wspólną radość i wspólna niedolę.

W wirze życia Cię wyszukałem,
w Twoje ręce oddaję życie swe,
staraj się o nie miłości moja
wszak to będzie i życie Twe.
Czy zechcesz ze mną przeżyć dni wyśnione ?
Odpowiesz - tak - bo ufasz mi szczerze.
Lecz kiedy wszystko już będzie spełnione,
Bądź dla mnie takim w jakiego dziś wierzę...

Czy zechcesz los swój złożyć w moich dłoniach?
Odpowiesz - tak bo serce mi dałaś.
Lecz kiedy włos zbieleje na skroniach,
Bądź mi tym wszystkim, czym dzisiaj być chciałaś...
Daję Ci zapach wiosny, szum lasu i ciepło lata
Daję Ci serce, duszę i dłoń co się w Twoją wplata.
Chcę dzielić się moim smutkiem i cieszyć Twoją radością
Twoje szczęście mym szczęściem,
Ty jesteś moją przyszłością...


A ja Ci daję świat cały, śpiew ptaków i blask słońca,
Wiarę, nadzieję i miłość, która trwać będzie do końca.
Twój świat jest moim światem, Twoje życie opoką moją
Bądź przy mnie zawsze i wszędzie, ja będę zawsze Twoja.
A ja Cię pragnę mieć na co dzień
I usta swe w Twe usta wtapiać.
Cieszyć się z Tobą i razem smucić
I do wspólnego domu wracać... 
Daję Ci serce z miłości
I tylko Ciebie miłuję,
Nie cofnę nigdy tego,
co Ci dzisiaj ślubuję. 
I moje serce wzajemnością bije, 
oddało Ci się, Tobą tylko żyje.
Chętnie podzielę losu wszelką dolę
na wspólną radość i wspólną niedolę
Ilu przyjaciół i krewnych mamy 
Wszystkich serdecznie zapraszamy,
Aby nie było nikogo brak,
Kiedy będziemy mówili "Tak". 
Ja jestem Tobą, a ty jesteś mną,
Tyś moim życiem, ja opoką Twą.
Ja Cię szanuję i Ty mnie też,
lecz gdy rzucę kamieniem,
chlebem we mnie mierz...

A gdy teraz, za chwilę
obrączkę Ci nałożę,
pomyślę sobie w duchu:
daj nam szczęście Boże...  
Jaśnie Wielmożnych Państwa powiadomić,
iż zaloty wprzódy uczyniwszy
do zaślubin przystąpić pragną,
a Jaśnie Wielmożnych Państwa
w grono ślubne zaszczyt prosić mają.
Mniemamy przeto, że zaproszenia naszego
w pogardzie mieć nie będziecie
jeno blasku uroczystości całej
ochoczym swym przybyciem dodacie
i weselić się wraz z nami będziecie.
 Kilka lat temu rzecz się ta działa, 
dziewczyna piękna chłopca poznała. 
Chłopak - przystojniak w nią zapatrzony
powiedział sobie: "Chcę takiej Żony!"
Chodził, przytulał, kwiatki kupował, 
kochał namiętnie, w rękę całował.
Dziewczyna dłużną nie zostawała, 
miłość do chłopca odwzajemniała.
Jak zwyczaj każe się zaręczyli, 
ślub i wesele w mig ustalili.
Teraz przed Bogiem ślubować będą
miłość, wierność i uczciwość małżeńską!!! 

„Nie obiecuję Ci wiele...
Bo tyle co prawie nic...
Najwyżej wiosenną zieleń...
I pogodne dni...
Najwyżej uśmiech na twarzy...
I dłoń w potrzebie...
Nie obiecuję ci wiele...
Bo tylko po prostu siebie...”
Bolesław Leśmian
Obiegniemy wszystkie sady i ogrody,
I w kościoły ciemnych sadów Cię powiodę,
Wiatr nam mocno zwiąże ręce jednym włosem,
A obrączki są ukryte w słojach sosen.
Przysięgniemy, lecz nie obcym ale sobie
Ty na czystą wodę w źródle
Ja na ogień.
T. Śliwiak 
Pragniemy żyć razem 
i razem się cieszyć 
Razem dzielić niebo 
i razem w nim grzeszyć

Szczęście Ci niosę i Ty daj mi szczęście!
Ręce wyciągam, by chwycić Twe ręce.
Sercem gorącym przyjmuję Twe serce,
Pragnę być z Tobą i...
Już z nikim więcej! 
  
Ty i ja spośród tysięcy
Mocno trzymamy się za ręce.
Niezwykły dzień, doniosła chwila
I szept nieśmiały: miły... miła...
Odtąd już razem zawsze i wszędzie
Tak miało być i tak niech będzie.   
Trzy czwarte z miłości, dwie piąte z rozsądku,
ciut z wyrachowania, trochę dla porządku,
kapkę dla tradycji, tyci dla reklamy,
oświadczamy wszystkim, że się pobieramy!
"Ten Pan i ta Pani
są na siebie skazani."
J. Sztaudynger 
  
„Ty i Ja spośród tysięcy
mocno trzymamy się za ręce,
niezwykły dzień, doniosła chwila
i szept nieśmiały: miły... miła...
Odtąd już razem zawsze i wszędzie.
Tak miało być i tak niech będzie.”
Bolesław Leśmian
W maleńkiej obrączce uczuć świat cały,
miłość, obowiązek i wzniosłe ideały...
Maleńka obrączka, a znaczy tak wiele
na całe życie włożona w kościele...
Zakochani i świadomi,
że ich miłość to nie wiatr
mają zaszczyt zawiadomić,
że chcą razem iść przez świat
uśmiechnięci współ-objęci
spróbujemy szukać zgody
choć różnimy się od siebie
jak dwie krople czystej wody.  
Aby ulżyć Wam udrękę
co za paczkę dać w prezencie
Młoda Para podpowiada,
i zarazem pięknie prosi, 
zamiast kwiatów i prezentów,
by w kopertę włożyć grosik,
tyle, ile każdy może,
za co z góry
Szczęść Wam Boże!
Często się zdarza,
że prezent lubi się powtarzać.
By uniknąć tej udręki,
to pieniądze daj do ręki
Goście nasi ukochani
my już w domu wszystko mamy
chcecie coś nam podarować
dajcie śwince się radować
Gościom nisko się kłaniamy,
na wesele zapraszamy.
Będą pląsy, tańce, bale
i jedzenia stosy całe.
Więc się nasi mili stawcie
o prezenty się nie martwcie.
By nie stawiać ich na stercie,
niechaj zmieszczą się w kopercie.
Nie pragniemy stosować wykrętów,
Ale lepiej nam będzie bez prezentów.
Przed nami przyszłość świetlana,
Waszą gotówką usłana.
Pragnąc przełamać tradycje stare,
by nie mieć na przykład żelazek parę
i zaoszczędzić przemiłym gościom
łamania głów nad prezentów mnogością
podpowiadamy: mile widziany i bardzo wygodny
będzie bilecik ze znakiem wodnym 
Prezent to jest zawsze kłopot,
Czy ma zegar być, czy robot?
By nie pisać długich książek
młodzi proszą o pieniąże
k.
Szanowni Goście jak sami wiecie,
Nic tak nie cieszy na całym świecie,
Jak dźwięk dukatów w skórzanej kiesie,
Wiec niech nam nikt prezentów nie niesie.
Bardzo chcemy wszystkich prosić
by nam kwiatów nie przynosić
Stąd wiadomość ku publice:
Chcemy z winem mieć piwnicę!
Bardzo byśmy chcieli,
by w tym dniu uroczym,
były uśmiechnięte
czyjeś małe oczy.
A więc zamiast kwiatów
do życzeń w Kościele,
dołączcie artykuły szkolne,
bądź książki nasi przyjaciele.
My do domu dziecka
z nimi pojedziemy
i w Waszym imieniu
dzieciom przekażemy
Goście Drodzy, Goście Mili.
Radość byście Nam sprawili
w szczęście nasze inwestując
kupon totka nam darując,
oszczędzacie kwiatów moc,
co by zwiędły w jedną noc.
Nasi Kochani Goście,
kwiatków nam nie przynoście.
Wolimy dostać pluszaki,
będą się cieszyć małe dzieciaki.
Zamiast kwiatów do wazonów,
które uschną w naszym domu,
propozycje mamy taką:
byście serca uchylili,
konwenanse odrzucili,
dali spokój z kwieciem w dłoni
i przynieśli: misie, pieski, koraliki,
malowanki, kredki, farby,
może wielbłąd być dwugarbny,
nakręcany samolocik
albo cały stos łakoci.
Może słodkich krówek worek,
może mały być traktorek.
Cukiereczki, czekoladki
dla dzieciaczków z Dziecka Chatki.


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz